9 užitečných otázek, když chcete přesvědčit druhé
Jak často ve své práci a životě potřebujete druhé získat pro nějakou věc, akci, zapojit je, motivovat nebo k něčemu rozhoupat? Myslím si, že pro většinu z nás je to denní chleba a často si ani neuvědomuje, že to děláme.
Pojďme blíže prozkoumat, čím můžeme zvýšit pravděpodobnost, že druzí budou vnímat to, o čem je chceme přesvědčit, pozitivně a zapojí se.
K tomu, aby se lidé vydali směrem, který chceme, obvykle nestačí jedno slovo ani jedna věta, i když by bylo skvělé mít nějaké kouzelné formulku, která by vše vyřešila. Získání druhých pro věc je proces, kdy naše protějšky postupně oslovujeme na třech úrovních – racionální, emocionální a chování. Čím náročnější je akce či změna, tím více úrovní je potřeba oslovit.