Motivační mapy – 9 motivátorů pro práci
Také Vás zajímá angažovanost zaměstnanců? Angažovanost se úzce pojí s motivací a jak motivovat zaměstnance bývá nejčastějším tématem manažerů. Vědí, že motivovaní lidé odvádějí vyšší výkon, což potvrzuje výzkum poradenské společnosti Hay Group. Ukazuje, že vysoce angažovaní zaměstnanci mají o 50% větší pravděpodobnost, že překročí své výkonnostní cíle.
Motivace je energie, odvozená z anglo-normandského výrazu „motif“, což znamená „pohon“. Naše motivace jsou naše interní pohnutky, oheň v srdci, což určuje, jak se cítíme a následně, jak jednáme. Motivace je často ta složka, kterou se odlišuje průměrný pracovník od vynikajícího, dobrý tým od špičkového a průměrná organizační kultura od kultury využívající plný potenciál.
Jak motivovaný je Váš tým?
Práce je mnohem snazší a také zábavnější, když lidé vědí, co jim přináší energii, co „zažehne jejich oheň“, a zároveň jsou podporováni svým manažerem, aby se zaměřili na to, co je skutečně motivuje.
Vezměte si motivaci 1.0 až 3.0 z knihy „Pohon“ (angl. Drive) Daniela Pinka, Maslowovu hierarchii potřeb nebo Herzbergovu teorii hygienických faktorů – ukazují, že váš úspěch a štěstí v práci nebo mimo ni závisí na tom, zda jsou vaše individuální motivátory naplňovány (což není nutně o finančním ohodnocení nebo odměně).